Lawson - The Girl I Knew - (英中歌詞)

哈哈, 又是Lawson的歌曲翻譯喔,

沒法子, 太愛Lawson了, 說不定將整個專輯也翻了x_x


再說這曲吧, 超有感覺呀! 大家一定要聽聽呀!


以下只是小弟對歌曲的意思和自己的感受翻的

若大家有不同的感受, 歡迎在下面留言一齊分享喔!





"The Girl I Knew"

Thought love had come my way
還以為愛來到我身邊
When I saw you face to face
當我與你面對面的時候
When you looked at me that way
當你用那溫柔的體貼的眼神看著我的時候
In Covent Garden that day
那天在那我們第一次相遇的公園


What did I do wrong to make you doubt me?
到底我做了什麼令你質疑我的愛?
Why did you change?
為什麼你會變了?


The girl I knew always made me smile
我認識的女孩經常讓我開心一整天
The girl I knew wanted my first child
我認識的女孩想擁有我的童年
The girl I knew wouldn't make me cry
我認識的女孩不會令我哭泣
But she's gone and left home tonight
但她已離我而去
Left me on my own tonight
只剩下我一人回家


Of all the days we spent together
還記得我們經常整天在一起
And the endless movie nights
還有無盡的電影夜
Said we'd always last forever
說過我們會永遠一起
And I never thought you'd lie
然而, 我沒想過這是謊話


How did I lose my best friend?
沒有了你, 我該怎生活?
And, what happens now?
究竟發生了什麼事


The girl I knew always made me smile
我認識的女孩不會做令我傷心的事
The girl I knew wanted my first child
我認識的女孩想擁有我的童年
The girl I knew wouldn't make me cry
我認識的女孩不會令我哭泣
But she's gone and left home tonight
但她已獨自歸家了


The girl I knew
我認識的女孩
Wouldn't want more things I've ever had
不會追求更多我已有的
The girl I knew
我認識的女孩
Told me I could always make her laugh
跟我說我能令她開心一整天


Now she's living on her own
現在她過著自己的生活
And she's listening to sad songs
她仍舊聽著傷心的歌
And I'm waiting for the day she calls my phone
而我仍一直等待我的手機響了你的鈴聲
And she says that she was wrong
聽她說她錯了


The girl I knew always made me smile
我認識的女孩不會做令我傷心的事
The girl I knew wanted my first child
我認識的女孩想擁有我的童年
The girl I knew wouldn't make me cry
我認識的女孩不會令我哭泣
But she's gone and left home tonight
但她已獨自歸家了


The girl I knew please come home tonight
我認識的女孩請回到我身邊
The girl I knew always made things right
我認識的女孩總會做對決定
The girl I knew I can't live without
我認識的女孩, 沒有你我不能生活下去
And I need you home tonight
而我需要你在我身邊
Just us, just you and I
只有我們, 只有...你和我...

歌詞來源: http://www.azlyrics.com/lyrics/lawson/thegirliknew.html

不說不知, 原來Andy寫這首歌的靈感,
是因為自己失戀, 當Joel安慰他的時候
他就將感覺寫成這首歌了~~ Joel自己也沒有想到XDD



~


感謝閣下留意小弟的翻譯喔, 雖然只是小小的翻譯

但也希望大家能分享Lawson的音樂(多多支持Lawson的專輯^^), 


分享自己對歌曲的感受, 下一次翻譯歌曲再見吧 :)


感謝大家 :)


----------------------------------------------------------------------------------------------------


大家如果想了解Lawson的話可以到以下網址喔( 7月懶惰:( )

Comments

Popular posts from this blog

George Ezra - Listen to the Man - (英中歌詞)