Phillip Phillips - Gone, Gone, Gone - (英中歌詞)

哈!哈!哈!

今次要翻的是Phillip Phillips的gone, gone, gone

這還是The amazing spiderman 2 的插曲呢~

感覺還不錯的, 一聽就上癮了

根據記錄已經聽了二百多次了, 哈哈

廢話不多 :(

以下只是小弟對歌曲的意思和自己的感受翻的


若大家有不同的感受, 歡迎在下面留言一齊分享喔!









"Gone, Gone, Gone"

When life leaves you high and dry
當充實的生活離開了而令你陷入困境
 I'll be at your door tonight
我便會在你門口守候
 If you need help, if you need help.
只要你需要幫忙, 我便會在你身邊
 I'll shut down the city lights,
我願意為你做任何事
 I'll lie, cheat, I'll beg and bribe
無論是什麼常人認為不能的
 To make you well, to make you well.
來令你開心, 令你歡樂

 When enemies are at your door
當不好的事來找你時
 I'll carry you away from war
我會帶你遠離問題
 If you need help, if you need help.
只要你需要幫忙, 我便會在你身邊
 Your hope dangling by a string
將你的希望都串在一起
 I'll share in your suffering
然後我就將它們一一實現
 To make you well, to make you well.
來令你開心, 令你歡樂

 Give me reasons to believe
只要你給我一個原因
 That you would do the same for me.
令我相信我做的不會白費

 And I would do it for you, for you.
我也會為你做所有事
 Baby, I'm not moving on
寶貝, 我不會離你而去
 I'll love you long after you're gone.
我會一直愛你直至你不愛我
 For you, for you.
為了你
 You will never sleep alone.
你永遠不需自己一人睡
 I'll love you long after you're gone
我會一直愛你直至你不愛我
 And long after you're gone, gone, gone.
直至你要離我而去

 When you fall like a statue
當你生活都不順景時
 I'm gon' be there to catch you
我便會在你身邊令你好過來
 Put you on your feet, you on your feet.
並與你一起解決問題
 And if your well is empty
而當你感到空虛
 Not a thing will prevent me.
沒有事情會阻礙我
 Tell me what you need, what do you need?
只需告訴我你需要什麼

 I surrender honestly.
好了, 我要承認
 You've always done the same for me.
其實你一直也對我做這樣的事

 So I would do it for you, for you.
所以我會為你做所有事
 Baby, I'm not moving on
寶貝, 我不會離你而去
 I'll love you long after you're gone.
我會一直愛你直至你不愛我
 For you, for you.
為了你
 You will never sleep alone.
你永遠不會獨自一人
 I'll love you long after you're gone
我會一直愛你直至你不愛我
 And long after you're gone, gone, gone.
直至你要離我而去

 You're my back bone.
你是我的支撐
 You're my cornerstone.
你是我的力量
 You're my crutch when my legs stop moving.
當我累了, 你是我的動力
 You're my head start.
你是我的第一位
 You're my rugged heart.
你是我最堅強的心
 You're the pulse that I've always needed.
你是我最需要的脈搏 
Like a drum, baby, don't stop beating.
就像打鼓一樣, 不要停止
 Like a drum, baby, don't stop beating.
一直堅持下去
 Like a drum, baby, don't stop beating.
一直堅持下去
 Like a drum my heart never stops beating...
就像打鼓一樣, 這樣我的心也不會停止跳動

 For you, for you.
為了你
Baby, I'm not moving on
寶貝, 我不會離你而去
 I'll love you long after you're gone.
我會一直愛你直至你不愛我
 For you, for you.
為了你
 You will never sleep alone.
你從此不會孤單
 I'll love you long after you're gone
我會一直愛你直至你不愛我
For you, for you.
為了你
Baby, I'm not moving on
寶貝, 我不會離你而去
 I'll love you long after you're gone.
我會一直愛你直至你不愛我
 For you, for you.
為了你
 You will never sleep alone.
你永遠不會孤單
 I'll love you long-long after you're gone
我會一直愛你直至你不愛我
 And long after you're gone, gone, gone.
直至你要離我而去

  Like a drum, baby, don't stop beating.
就像打鼓一樣, 不要停止
 Like a drum, baby, don't stop beating.
一直堅持下去
 Like a drum, baby, don't stop beating.
一直堅持下去
 Like a drum my heart never stops beating...
就像打鼓一樣, 我的心也不會停止跳動

 And long after you're gone, gone, gone.
一直維持直至你要離去
 I'll love you long after you're gone, gone, gone. 
我一直愛你直至你要離我而去

歌詞來源: http://www.azlyrics.com/lyrics/phillipphillips/gonegonegone.html





/




下一次翻譯歌曲再見吧 :)

感謝大家 :)


----------------------------------------------------------------------------------------------------



大家如果想了解Phillip Phillips的話可以到以下網址喔

Comments

Popular posts from this blog

George Ezra - Listen to the Man - (英中歌詞)