5 Second of Summer - Heartbreak Girl - (英中歌詞)

5 Second of Summer

來自澳洲卻紅遍全球的男Band

說真的, 我是女孩我也會迷上他們><

而接下翻的是他們首張專輯其中的歌

感受還深的, 畢竟大家也會有自己暗戀對象

 然而暗戀對象永遠也喜歡愛上壞人令她們受傷的 :(

廢話不多說;

以下只是小弟對歌曲的意思和自己的感受翻的

若大家有不同的感受, 歡迎在下面留言一齊分享喔!





"Heartbreak Girl"

You call me up,
你突然的致電
It's like a broken record
就像終於打破世界記錄一樣
Saying that your heart hurts
卻聽到你說你受情傷了
That you never get over him getting over you.
說著你不能忘記他

And you end up crying
然後你不停哭訴
And I end up lying,
而我說著為你好的謊言
'Cause I'm just a sucker for anything that you do.
因為我真的不知道我還能為你做甚麼

And when the phone call finally ends,
然後當我們也掛上電話後
You say, "Thanks for being a friend,"
你說, 感謝你成為我的朋友
And we're going in circles again and again
而我又一次活在你的"朋友圈"裹

[Chorus:]
I dedicate this song to you,
這歌是我獻你的
The one who never sees the truth,
那個永遠看不清事實的女孩
That I can take away your hurt, heartbreak girl.
其實我能帶你遠離情傷, 心碎的女孩
Hold you tight straight through the day light,
抱緊你, 直到太陽升起
I'm right here. When you gonna realize
我一直會在你身邊, 當你明瞭
That I'm your cure, heartbreak girl?
我便是你的痛苦的靈藥, 心碎的女孩 

I bite my tongue but I wanna scream out
我緊閉我的咀巴, 但我想告訴你
You could be with me now
你能屬於我嗎?
But I end up telling you what you wanna hear,
但我最後還是說你想聽的話
But you're not ready and it's so frustrating
而你仍舊當我朋友, 這真讓人洩氣
He treats you so bad and I'm so good to you it's not fair.
他對待你與我的方法差天共地, 這根本不公平

And when the phone call finally ends
然而當我們掛上電話後
You say, "I'll call you tomorrow at 10,"
你說, 你會在明天10時致電我
And I'm stuck in the friend zone again and again,
而我再次明瞭你只是當我朋友

[Chorus]

I know someday it's gonna happen
我相信終有一天我們會在一起的
And you'll finally forget the day you met him
而你也會因此忘了那個傷害你的負心漢
Sometimes you're so close to your confession,
有時你真的與我想像中的你一樣的
I gotta get it through your head
我必須清晰的告訴你
That you belong with me instead,
你與我才是天生一對

[Chorus 2x]

歌詞來源: http://www.azlyrics.com/lyrics/5secondsofsummer/heartbreakgirl.html



/




下一次翻譯歌曲再見吧 :)


感謝大家 :)



----------------------------------------------------------------------------------------------------


大家如果想了解5SOS的話可以到以下網址喔

Buy their new album: http://po.st/9Xtgmd

Comments

Popular posts from this blog

George Ezra - Listen to the Man - (英中歌詞)